tirsdag den 1. februar 2011

Den sidste gode mand

Det er faktisk lidt tilfældigt, jeg læser denne bog. Den er overraskende god. Overraskende på den måde, at jeg slet ikke har hørt andre omtale den før. Rygtet om f.eks. Jussi Adler-Olsen bøger spredes hurtigt, så alle pludselig læser samme bog.

Ovennævnte bog er faktisk et samarbejde mellem to forfattere. Læs mere om dem her: Anmeldelse.
Lidt sjovt, for mine unger har læst Monsterjægerne-bøgerne og set filmen. Weinreich har med denne bog kastet sig over det mere voksne publikum.

Jeg føler mig godt underholdt, og finder den ret spændende. Den minder i stil (meget) om Da Vinci Mysteriet og Dan Browns øvrige udgivelser. Dvs. en masse med koder og mystiske symboler – dertil kommer at hele verden er involveret. Men handlingen er slet ikke så hæsblæsende som hos Dan Brown – synes faktisk, at han nogen gange overdriver virkemidlerne.

Har læst ca. halvdelen og håber den holder “hele vejen hjem”. Indtil videre kan jeg hvert fald klart anbefale den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails