mandag den 10. januar 2011

TeamViewer - guds gave til pc-brugere

Kender du det? At du gerne vil hjælpe nogen med et pc-problem? Men de sidder i den anden ende af byen, i den anden ende af landet, i den anden af verdenen….

Her kommer dette fantastiske lille program ind i billedet: TeamViewer.

Dig som vil give hjælpen, kører programmet ved at klikke på denne knap:
billede264 (Normalt ville jeg gemme alle filer og så scanne dem inden kørsel – lige præcis med denne tør jeg godt vælge “kør” med det samme.)

Dig som skal modtage hjælpen, klikket på dette link:
billede265

De skærmbilleder, som dukker op, er yderst selvforklarende og går i sin enkelhed ud på, at der skal udveksles en 9-cifret og en 4-cifret kode. Vupti, så dukker skærmbilledet fra den anden pc op hos hjælperen, og man kan i fællesskab (over f.eks. telefonen), snakke sig gennem problem/løsning.
Hjælperen har selvfølgelig fuld kontrol over musen og kan sågar overføre filer fra sin egen pc til modtagerens via klippe/klistre-funktionen.

Selvfølgelig fordrer det, at begge har tillid til hinanden, når der på den måde gives adgang, men ellers er der ikke sikkerhedsmæssige issues.

Man kan sågar hjælpe folk, som sidder bag en firewall på f.eks. et uddannelses-sted eller i et firma. (Her skal man dog lige være obs på ikke at overtræde det givne steds sikkerhedsforeskrifter.)

Dette program er simpelthen noget af det mest fantastiske, så prøv det, når du har en anledning.

Fik jeg nævnt, at det (selvfølgelig) er på dansk og gratis?

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en super løsning. Du er bare fuld af gode ideer.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have, Eva. Jeg bliver dagligt overrasket over de myriader af muligheder, der er.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails