mandag den 1. marts 2010

Color Palette



Har I mon nogensinde haft brug for at lave en farve palette ud fra et givent billede?

Det har jeg jævnt hen, når jeg laver grafik;-)

Bliver hele tiden mindet om det, når jeg kigger ind på denne blog: Kris´s Color Stripes

Jeg skrev til hende for at høre, om hun bruger et specielt program. Hun bruger Photoshop, hvilket jo er fint nok, men jeg kunne godt tænke mig noget mere automatiseret. Hun gav mig et par links og dette har jeg så prøvet: Color Palette Generator

Man uploader sit billeder, klikker på "Create" og vupti-vupti-vupti har man en farvepalette med html-koder og hele dynen.

2 kommentarer:

  1. Spændende - måtte straks prøve - og det virker :0)

    SvarSlet
  2. Det er et rart lille værktøj at have i baghånden. Sammen med alle de andre;-)

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails