fredag den 5. marts 2010

Test-indlæg

Jeg er simpelthen nødt til at prøve, hvordan Writer-faciliteten fra Windows Live kan bruges til at lave blogindlæg med.

Især har jeg ikke været imponeret af indsættelsen af billeder.

Chrysanthemum

De her indsatte billeder er fra Window eget billedbibliotek – de eneste jeg har til rådighed fra min Windows 7-test-pc.

Tulips

Det ser ud til at virke kanon. Nu skal jeg lige udgive samt se, hvordan det ser ud i browseren fra en anden pc. Hvis indtrykket holder, så bliver dette min fremtidige editor til blogs.

Prøv selv programmet: Windows Live - Writer

4 kommentarer:

  1. Hej Anette

    Jeg har brugt Live Writer siden den blev tilgængelig, og den er rigtig god.
    Det er min overbevisning at den giver samme resultat i alle browsere.

    Nu skal du så til at kigge efter plugins til den også. Jeg bruger især en Flickr4Writer - som letter arbejdet med at indsætte flickr billeder i sine artikler.

    God fornøjelse med Live Writer.
    lars t

    SvarSlet
  2. Hej Lars
    Du er den første jeg hører om, som har brugt programmet. De fleste af mine blog-"kolleger" anvender blogspot til deres blogs. Og editeringen af indlæg er seriøst skrammel-agtig. Tror mange bare bruger det da de ikke ved, der er kommet nye muligheder. Fremover vil jeg bruge Live Writer - de øvrige opsætningsmæsige ting må så blive i blogspots eget miljø.
    Måske alle dem som bruger Wordpress, Typepad mv. slet ikke har de problemer.... (?)

    Det er ganske sporadisk hvad jeg har brugt Flickr til. Det har kun været til visning af mine ti postkort for nylig. Jeg har stadig til gode at forstå, hvad jeg kan bruge det til. Måske hvis jeg en dag får så meget tid, at jeg kan begynde at sælge små håndgjorte ting på etsy.com - dér kan jeg se, at mange har billederne liggende på Flickr. Så skal jeg huske dit input;-)
    A.

    SvarSlet
  3. Hej Igen

    Jeg bruger Live Writer mod Wordpress og mod dasBlog. Har tidligere brugt det mod blogspot. Tilsyneladende er den ligeglad med hvor den skal læsse af henne - det virker bare...

    lars t

    SvarSlet
  4. Ja det er skønt med den slags elegante programmer. Men fortæl mig lige om Wordpress og dasBlog (som jeg i øvrigt ikke har hørt om før) er lige så elendige til at håndtere billedindsættelse som Blogspot?
    Hvad har du af blog? Noget du vil dele?

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails