søndag den 17. oktober 2010

Sprogblomster

Åh, hvor er der dog mange rundt omkring, når man først får øjnene op for dem.

sprogblomster

I dette indlæg samler jeg dem, som jeg selv (eller mine nærmeste) er stødt på.

De valgte sprogblomster indeholder mestendels sammenblanding af begreber eller misforstået anvendelse af enkelt-ord.

Jeg har en tendens til at glemme de indhøstede sprogblomster, da det ofte lige er en avis-tekst, som flimrer forbi. Eller et indlæg på News, hvor min koncentration egentlig er rettet mod noget andet. Tekst-tv er i øvrigt stor-leverandør;-)

Derfor behovet for at fastholde alle disse perler. Enjoy…

“Frosten svirrer blomsterne”.

“Det har vagt et specielt håb”.

“Han indviljede i at gøre det”.

“Det var nok lige at stramme tanden for meget”.

“Fanerne vejede i vinden.”.

“Det berørte de 20 millioner hastigt voksende egyptere”.

“Det snerper lidt op til en scoring”.

“Det får købmændene til at opfodre regeringen til at droppe den bebudede fedtafgift.”

“Der stod han med hælene nede om fødderne.”

“Vi vil gerne kredse om vores kunder, så de får et forhold til butikken.”

“Derfor kan man være helt tryk, så længe man ikke har hørt noget fra banken om problemer med Dankortet.”

Følg også med her på Fiduso

2 kommentarer:

  1. "Den danske sprog er en svær ting".
    Tak for en buket fine sprogblomster. God søndag.

    SvarSlet
  2. Ja man kommer af og til til at trække på smilebåndene.

    Jeg kan i øvrigt anbefale Fiduso - der er glimrende eksempler...

    Mvh. lthrane

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails