torsdag den 9. september 2010

Decoupage med Hanne Osbirk

De faste læsere på min blog vil kunne huske min begejstring for den fineste decoupage-skål, som jeg fik af min mor til midsommer.

decoupage13

Efterfølgende fik jeg skabt kontakt til Hanne Osbirk (Steentoft Design) – ikke mindst fordi jeg så gerne ville vide, hvor i Odense det ville kunne lade sig gøre at se (og evt. købe) hendes fine skåle.

Nedenfor fortæller Hanne selv om skålene, og efterfølgende viser jeg en god halv snes billeder af udvalgte skåle. Billedserien illustrerer på fineste vis den store variation i grafiske elementer og farver.

Hanne har ordet:

Jeg kalder dem decoupage-skåle, fordi det er den teknik jeg bruger, når jeg laver dem. Man kan også slet og ret kalde dem papirskåle - det gør de på Galleri Korsbjerg v. Båring Vig.

Skålene er lavet med gipsgaze og mange forskellige slags papir, håndlavet papir, dekorations penne og lak, både rigtig decoupagelak og en stærkere lak, som gør dem meget holdbare. Det tager ca. en times tid at lave en skål, og de koster kr. 100,00.

Skålene skal rengøres med en fugtig klud, og de må ikke holdes under vandhanen!

De kan bruges til mange formål: slik, småkager, nødder, clips, smykker, etc. Målene er ca. 13 cm i diameter.

Skålene leverer jeg blandt andet til et galleri helt ovre i Cornwall i byen St. Ives., til Galleri Korsbjerg på Nordfyn og til Værket i Odense.

Kontakt: steentoftdesign@mail.dk

 

decoupage01 

decoupage02

decoupage03

decoupage04

decoupage05

decoupage06

decoupage07

decoupage08

decoupage09

decoupage10

decoupage11

decoupage12

decoupage14

3 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg. Hvor er de da smukke, de skåle. Helt utroligt flotte i farverne.
    God fredag.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have - lader rosen gå videre... ;-)

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails