tirsdag den 15. februar 2011

Fantastisk mosaik-program

Jeg har altid været totalt fascineret af de billeder, som består af myriader af andre små billeder.

Har undret mig, hvordan de blev lavet. Hvordan man kunne skaffe alle de små billeder i de rette nuancer? Helt uoverkommeligt at gøre manuelt.

Heldigvis findes der programmer til det og har nu fundet et genialt, nemt og gratis program, der kreerer billedet på ingen tid. Det sker ydermere med en masse billeder, som programmet selv leverer. Det er Image Mosaic Creator.

Mit oprindelige motiv var nedenstående, som er på 470x627 pixels. Det færdige billede er så stort, at det vil kunne printes i A3-størrelse og sikkert også større.

billede325

Måske har du selv lyst til at prøve?

2 kommentarer:

  1. Super - det har også undret mig hvordan man mon gjorde det - nu kom du med svaret! Tak!

    SvarSlet
  2. Rart at se hvordan det virker. For at det rigtig bliver sjovt, skal det nok blæses op i kanon stor størrelse. Har prøvet med en A3 dag - virker ikke helt overbevisende.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails