mandag den 10. januar 2011

Sliding loop...

Så blev der lige anledning til at få afprøvet en ny teknik til at “slå op”. Normalt ville jeg bare hækle en 6-8 luftmasker, samle med en kædemaske og så køre videre derfra.

Men nu fik jeg afprøvet en anden måde at gøre det på. Een som til enhver tid vil tilpasse sig garntykkelse mv.

It goes like this….:

billede248
Garnet snos som vist ovenfor.
Selve garnnøglet er til venstre og til højre er enden af garnet.

 billede249
billede250 
Garnet trækkes igennem som vist ovenfor.

billede251

billede252

Så hækler jeg hvad der nu er nødvendigt til første runde. Her tre lufmasker som indledning.

billede253

Halvvejs igennem første runde begynder jeg at “trække til” fra den løse ende af garnet. Hvis jeg venter til hele første runde er færdig, kan det være svært at få trukket rigtigt til.

billede254

Så er jeg næsten i mål og kan afslutte med en kædemaske for at lukke omgangen. Som det ses, ligger maskerne flot og jævnt.

Sjovt at prøve noget helt nyt – også noget af det allermest elementære kan gøres på alternative måder.

4 kommentarer:

  1. Tusind tak for tippet. Jeg har set det engang, men da jeg så skulle igang med et projekt, havde jeg glemt hvordan man gjorde! :-) Det er supersmart!
    Ha' en skøn mandag.
    Kh. Jane

    SvarSlet
  2. Hvor er du god til at tage billeder af det du viser. Jeg får næsten lydt til at starte med at hækle.

    SvarSlet
  3. Det var da helt nyt for mig. Ser smart ud.

    SvarSlet
  4. Dejligt, at I kan bruge fiffet.
    Jeg er faktisk også selv overrasket over, hvor gode nærbilleder blev. Det kan altså lade sig gøre, at lave noget illustrativt.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails