søndag den 17. oktober 2010

Trøjen er færdig

Billede af underet må I dog vente lidt med endnu - jeg mangler nemlig en knap.
Da jeg købte materialerne, fik jeg overbevist mig selv om, at 5 knapper var alt for meget på den lille trøje – nej 4 ville være meget mere passende. Den lille detalje glemte jeg så bare da jeg var i gang med at strikke og har nok så nydeligt lavet 5 knaphuller. Grrr….!
Nu må vi så se om turen kommer forbi Tante Grøn i løbet af ugen.

billede109

Som sagt er trøjen færdig, og da jeg var ved vejs ende mht. strikningen blev jeg mindet om, at jeg ikke er den store ynder af at skulle montere. Det ved jeg godt men havde egentlig glemt det. Alt det med at samle op til halskant, sy ærmer sammen og i osv. osv. 
Tænkte at jeg måske kunne hitte lidt hjælp på nettet og ganske rigtigt. Jeg fandt den fineste lille video-sekvens fra På pinden omkring sammensyning af skuldersøm med maskesting.
Teknikken har sikkert også være kendt, da jeg stor-strikkede for mange år siden, men i så fald kendte jeg den ikke.
(Kan i  øvrigt anbefalde På pindens hjemmeside.)

Synes skuldersammensyningen blev ret vellykket – se bare her…

billede108

Djævlehuer – here I come….

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails