mandag den 6. september 2010

Advarsel: Nørd-indlæg

Dette er kun viden for hardcore Windows-nørder, men da jeg er så begejstret for den indhøstede viden, er jeg nødt til at dele den her på bloggen. Samtidig får jeg så også mulighed for at kunne sende folk link til mig eget indlæg istedet for hver gang at skulle forklare, hvad min åbenbaring går ud på;-)

pixlr0052

Scenarie:
Du ønsker at formatere en disk. Det kunne f.eks. være en USB-nøgle. Den skal NTFS-formatteres, men der er kun mulighederne exFat eller FAT32 til rådighed.
What to do?

Løsning:

  • Du højreklikker på din disk (vær hamrende sikker på, at du vælger det rigtige drev!) og vælger Egenskaber.
  • Dér vælger du fanebladet Hardware og udpeger det drev, du vil arbejde med.
  • Igen vælger du nu Egenskaber og fanebladet Politikker.
  • Dér sætter du “plut” i Bedre Ydeevne.
  • Nu bakker du positivt ud af alle valg og efterfølgende er NTFS en mulighed, når du vil formattere drev. Sådan!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails