onsdag den 13. januar 2010

Opbevaring



Tilståelse: Jeg har mange ting! Efter jeg flyttede for to år siden, har jeg færre ting. Men på forunderlig vis sniger der sig dimser, dutter og dingenoter ind fortsat. Det er batterier, søm, lynlåse, tape, knapper, bånd, klips, mærkater, frimærker osv. osv.

Alt det vil jeg gerne holde styr på. Elsker at sortere og ordne og putte ting i hver sin (navngivne) kasse - bare spørg kollegerne på arbejde;-)

Hjemme har jeg både i køkkenet og mit arbejdsværelse udnyttet den minimale plads bag døren. Mange korte hylder som ikke er mere end 12½ cm i dybden. Sikke mange æsker med ting, jeg kan have dér;-)

De ensfarvede kasser/æsker får jeg efterhånden dekoreret med forklarende tekster og farve-rige billeder. Nu er der faktisk andre her i familien end mig, som kan genfinde ting.

6 kommentarer:

  1. Super idé - den napper jeg. Hvor får du fat i de øverste ensfarvede æsker? Laver du dem selv, pakker skoæsker ind eller hva'?
    Mange hilsner
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth
    De tre store æsker som du ser til højre er fra IKEA. De mindre, som står på reolen, hvoraf flere af dem efterhånden har fået dekoration på, er fra Bilka (Odense). I deres have/værktøjsafdeling her de en sektion med forskellige hobby-ting. Tror 3 æsker (hvide eller brune) koster kr. 15,- eller måske er det kr. 20,-. Under alle omstændigheder hamrende billigt og skønt til mit formål.

    Ups nu får lige læst din tekst igen. Du spørger jo til de gul-grønne-blå æsker øverst. De er faktisk hjemme-gjorte. Ligesom mange af de mindre længere nede. Planlægger et snarligt indlæg om dem. Det kunne jeg f.eks. gøre i aften. Stay tuned.....;-)

    SvarSlet
  3. Hej
    Tak for svaret. Kender godt de der grå/hvide papæsker - de er nemlig RIGTIG gode til div. småting. Venter spændt på en update :-)

    SvarSlet
  4. Heihei!! Kjenner meg igjen, jeg har altfor mange ting som hoper seg opp overalt, desverre er jeg ikke like flink som deg til å finne system til ting. Men det vil jo ikke si at jeg ikke kan bli bedre.. er vel en øvelsessak =) Heldigvis er samboeren min ganske så flink på å ha orden, hehe =) Han trår til når jeg svikter.. =)
    Ha en finfin kveld, hilsen M

    SvarSlet
  5. Jeg må altså også tage mig gevaldigt sammen og få mere system i dimser og ting. Det er fint at blive inspireret af dine flotte æsker!

    SvarSlet
  6. Hej
    Tak for jeres søde kommentarer. Det er altid dejligt, når vi kan være igangsættere for hinanden;-)

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails