søndag den 9. november 2014

Nålepuder


Denne nålepude er nu smidt ud. Har tjent mig troligt i mange år. Blev erhvervet i forbindelse med jeg begyndte på Skals Håndarbejdsskole i vinteren 1979. Seriøst mange år siden...

Jeg har nok siddet det meste af en time og fiflet med at fiske "skjulte" nåle frem fra dybet af indmaden (savsmuld). Tror ikke jeg fandt dem alle men nænnede ikke at klippe den op inden udsmidningen.


Den står ved det sted jeg klipper og syr på overlock. Derfor mest knappenåle.
Kan ikke blive enig med mig selv om, om den har overlevet siden folkeskolen eller den "kun" er 30-40 år gammel.


Denne er til gengæld ny. Den står ved siden af min almindelige symaskine. Egentlig var den lavet med salg for øje, men af mystiske årsager er der kommet stearin på, og så går det ikke at lægge navn til ud-af-huset...


Denne skønne nålepude i hør og med hæklede mønstre er købt hjem fra Etsy. Den er jeg ualmindelig glad for. Her bor alle de mere specielle nåle. Stoppenåle, skindnåle, sikkerhedsnåle osv osv.

Jeg ELSKER simpelthen når de ting jeg bruger i dagligdagen er specielle og lavet med nærvær....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails