søndag den 2. november 2014

Huer til overgangstiden


Det har stået på min wanna-do-liste længe: At få syet små, bløde, lækre huer i den bløde jersey.


Det er jo tydeligt for enhver, at mønsteret - og dermed - syteknikken er ganske nem. Alligevel har jeg døjet med at finde mønstre. Vil jo gerne kunne sy i forskellige størrelser om nødvendigt. Pt. dækker mine mønstre fra 2-13 år.


Syteknikken er for så vidt også ganske enkel. Når man altså lige har gennemskuet den. Hvilke stykker, der skal syes samme først for at danne toppen af huen. Så kommer sidesømmen - hvori der gøres plads til at vende...
Første gang fik jeg selvfølgelig overlocket forkerte stykker sammen. Grrrr....!!!!


Men nu er den ved at være der. Elsker at gå gennem stofbunkerne og finde diverse mulige stoffer.
Her det ny-indkøbte rævestof - ikke noget man ser ret mange steder...


Ingen driller kamera på min iPhone. Stoffet er faktisk svagt rosa - det kan man slet ikke se her.
Har syet en lille rose på for pifte det meget diskrete stof op.


Måtte også prøve at sy med forskelligt inder- og yderstof. Giver god mulighed for at bruge de lidt mindre stykker stof.

Der bliver givetvis syet flere i den kommende tid. Hvad er der er udviklingsmuligheder?

- Skal have bestilt flere mærker med "Linneasuniver" - de kan hurtigt bliver brugt.
- Hvad kan jeg finde på af spændende dekorationer? Noget applikeret?
- Må da vist også heller få lavet i voksenstørrelser.

2 kommentarer:

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails