søndag den 26. oktober 2014

Kvinden for forsvandt


Det er ganske sjældent jeg kommer ind og ser en film, mens den er højaktuel i biffen. I går var en undtagelse - "Kvinden der forsvandt" havde premiere i torsdags, og allerede lørdag kom jeg afsted.

Ikke overvældende mange tilskuere - måske fordi det var lørdag aften og Knæk-Cancer-show i Tossen? Svært at sige....


Jeg læste bogen i sommerferien og var ganske begejstret. Det er nok meget godt, at der er gået lidt tid siden - der vil altid være detaljer, der ryger væk i en filmisk fortolkning. Heldigvis var det en helaftensfilm (= omkring 2,5 timers spilletid) - så bliver det ikke jappet igennem.

Overraskende skift i synsvinkel - et bærende element i bogen - heldigvis godt håndteret i filmen. Den første halve time var lidt laaangtrukken. Var bogen også sådan? Jo, det var den nok.

Havde taget yngstesønnen med (selvom aldersgrænse på 15 år) - kunne han fange plottet? Synes han den var kedelig? Heldigvis blev han lige så indfanget af udviklingen i filmen som jeg selv gjorde. For ham var det et ekstra plus at helten, Barney, fra "How I met your mother" havde en fremtrædende rolle ;-)

Kan klart anbefales til alle blogvennerne....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails