søndag den 24. august 2014

Geocaching-dag


Det var egentlig slet ikke meningen, at denne eftermiddag skulle være brugt på geocaching, men da cyklen alligevel var ude og blive luftet, så røg sønniken og jeg afsted.
Denne cache ligger ikke så langt fra hvor vi bor, og da han hørte, at storebroderen og jeg havde haft MEGET svært ved at finde/logge den, så var det bare et ekstra incitament.

I cachen lå der en nisse som bytteting - ganske passende, når der nu i dag er præcis 4 måneder til jul ;-)


Mange observationer gøres ude i skoven. Fx lagde sønnen mærke til, hvordan træerne står i rækker. Dermed tydeligt at aflure, hvordan de blev plantet i "gitter" for nogle år siden.

Een ting er at finde cachen - men efterfølgende at finde tilbage til cyklerne. Det var svært. Man burde sætte et koordinat dér hvor man stiller cyklen, så man har et pejlepunkt på tilbagevejen.


Efterår = svampetid. Men der var nu hverken Karl Johan eller kantareller at finde....

Vi har 3 caches som vi selv har lagt ud, der er blevet deaktiveret af Geocache-reviewerne. Hvis vi ikke tilser/fornyr dem inden for de næste 1-2 uger, så bliver de deaktiveret. Vi må se at komme afsted. Det er faktisk helt hyggeligt at være i gang igen. Sønniken har fundet 101 cache så hans næste mål er 125. Selv er jeg på 269 stk.


Enorme mængder af uvejsomt materiale. Brændenælder. Tjørn - MEGET tjørn. Edderkopper. Spindelvæv. Stubbe. Brombær. Osv. osv.

Fik en snak med sønniken om det er have et mål for hvor mange caches man tager. Selvfølgelig er det fint, sjovt og helt ok, at have et mål som hedder "125", "300" eller "1000", men i sig selv er det jo ligegyldigt. Det er ikke "målet" som er interessant men i stedet "vejen mod målet". Nærvær og oplevelser.


Uhh... bregner! Elsker det flotte løv. (Medgiver at billedet er elendigt.)


Der er så mange "dyrespor" - ikke at jeg evner at tolke alle. Hvilken fugl kommer disse mon fra?


Det varede lidt inden det gik op for mig, at dette var resterne af et dyr. På størrelse med et pindsvin - gad da nok vide, hvad det var for eet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails