onsdag den 27. marts 2013

RSSOwl


Jeg er i fuld gang med at afprøve alternativer til den døende Google Reader.

Har skrevet lidt om det tidligere: Her og her.

Een blog-ven har foreslået RSSOwl, som jeg nu har fået installeret og prøver af.

Umidddelbart er jeg MEGET positivt overrasket. Det en en klient, som bliver installeret på pc´en, og den ser ud til at indeholde rigtig mange af de faciliteter, jeg sætter pris på ved Google Reader. Måske endda flere? Så meget har jeg ikke nået at arbejde med den endnu.
Eller rettere: Så bliver jeg hos Google Reader så længe som muligt, og dermed kommer jeg ikke i dybden med alternativerne.

To helt oplagte mangler ser jeg dog. Måske jeg blot er uvidende?

Den første:
Der er ikke en browser-udgave, så jeg fra hvilken som helst platform (Windows/Exploerer, iPad, iPhone) kan få adgang til mine feeds og tilføje nye.

Den anden: Programmet ser ud til at læne sig ganske meget op af Google Reader – automatisk synkronisering hver gang jeg åbner programmet. For så vidt fedt nok – men hvad sker der så den dag, Google Reader lukker ned? Synes ikke deres blog mm svarer overbevisende på det.

Men måske nogle af mine læsere kan gøre mig klogere?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails