søndag den 10. marts 2013

Filmdag


Lørdag blev en usædvanlig dag: Jeg var nemlig i biografen hele to gange på samme dag!

Det hidrører fra vinterferien, hvor jeg havde stillet ungerne i udsigt, “at vi da selvfølgelig” skulle i biografen”, når vi nu havde en dejlig lang uge at tage af. Ha ha!
Der blev så mange ting, som åd tiden, men heldigvis er bif-ture jo noget man kan indhente. Fx på en kold, vindfyldt lørdag i marts.

Yngstesønnen havde valgt, at han og jeg skulle se “Vilde Rolf” – det blev i 3D, da det passede bedst med tiden. (Synes nu det er lidt opreklameret det dér 3D.)
Jeg havde ikke nogle forventninger til filmen, men at det er Disney og Pixar i samarbejde, plejer ikke at være et dårligt mix.
Historien er sjov: Retro-spil-figurer får liv, og det er gjort vanvittig godt. Faktisk er lærredet hele tiden fyldt med så mange farver og action, at man slet ikke når at få alle de mange finurligheder og finter med.
Hvad det angår, kunne jeg godt se filmen igen, men jeg kommer aldrig til at holde så meget af den som Toystory.

a-billede027
Lørdag aften bød også på første afsnit af sæson 3 af Downton Abbey. Engelsk landadel-sødsuppe. Love it….!

a-billede028
21:30 listede ældstesønnen og mig os så ind og så “Skytten”. Trine Dyrholm og Kim Bodnia er fantastiske skuespillere – de bærer hele filmen.
Selve handlingen er temmelig tynd, var vi begge enige om. Omvendt kunne der måske i stedet have været basis for en serie på 5-9 afsnit – så kunne nogle af de “historier”, som nu kun bliver antydet, have fået lov at folde sig ud.
Spændende om den scorer nogle “Robert´er” til uddelingen om et år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails