tirsdag den 16. oktober 2012

Juletiltag

Det er nok ikke lige velset hos alle med dette emne. Men det begynder faktisk at fylde en del, fordi vi gerne vil lave ting til julemarked.

Vi har selvfølgelig oparbejdet et lager fra de andre år, men vil jo gerne have nye ting med hver gang.

Hvad skal vi dog finde på? Det drøftes ivrigt.

Kravene:

- Skal være salgbart (læs: originalt og “anderledes”)
- Må ikke koste meget i materialer, så vores investering samt salgspris kan holdes nede
- Helst ikke så skrøbeligt, at det ikke kan transporteres
- Være sjovt at lave – også for ungerne
- Må ikke være tidskrævende – skal kunne masseproduceres nemt

Foreløbige ideer:

- Kræmmerhuse med blade og guldspray
- Nisser, som jeg har strikket på i løbet af året
- Postkort med julemotiver
- I det hele taget flere kort
- Julekjoler/bluser
- Bloomers med julemotiv

Det første tiltag bliver at få lavet en prototype på kræmmerhuse. Først skal der foldes avispapir til grundform. Tapetklister er købt. Dernæst skal der findes blade, som kan lægges i blød – må vist lige være en efterårsferie-opgave for ungerne;-)

2 kommentarer:

  1. Jeg har også været igang længe lige siden en gang i juni. Julemarkeder er nu så hyggelige.

    SvarSlet
  2. Hvert år lover jeg mig selv at starte i januar. Hvert fald med ide-indsamlingen. Jeg har været nogenlunde god til det i år, da jeg jo har strikket nisser siden sidste jul. Men må alligevel nok indrømme, at det med nye ideer halter.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails