torsdag den 18. oktober 2012

Kræmmerhuse

Så er vi i gang med afprøve eet af vores juletings-tiltag – nemlig kræmmerhuse.

I går aftes fik vi foldet/snoet 25-30 kræmmerhuse af avispapir. I eftermiddags har vi brugt et par timer på at samle ahorn-blade. Vi var godt rundt i området, men de flotteste blade er faktisk fra et træ, som står kun 100 meter herfra. Grønne, gule, røde og brune varianter.

Vi cykledes også forbi mit arbejde, hvor vi – i næsten mørke – plukkede små højrøde blade. Superflotte!

Ahornblade skulle efter sigende være velegnede, da de er relativt bløde og gode at forme – i modsætning til fx ege- og bøgeblade.

Stænglerne er klippet af og bladene lagt i blød natten over. I morgen må vi finde ud af, hvordan vi konverterer tapetklister, kræmmerhuse og blade til noget – forhåbentlig - brugbart og flot.
Håber det bliver godt og tørt vejr, så vi kan stå med det ude i haven.

PS: Undskyld den elendige billedkvalitet, men det var elendige lysforhold, og jeg havde ikke tålmoldighed til at lege med forskellige apps på fønen, som kunne have kompenseret for det;-)

2 kommentarer:

  1. Det ser da spændende ud - måske jeg skulle prøve noget i den stil

    SvarSlet
  2. Ja, det er faktisk meget spændende. Inden i mit hoved forestiller jeg mig, at det kunne blive rigtig godt. Men nogen gange falder det bare uheldigt ud. Vi får se...

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails