tirsdag den 3. juli 2012

iTunes og mig


Een af de første oplevelser jeg havde med Apple var iTunes. Dér startede mit anstrengte forhold til begge dele. Forholdet til iTunes (og dermed også Apple) er – med tiden – blevet mildnet, men dens synkroniserings-facilitet kan stadig bringe mig op i det røde felt. Selvom jeg læser dialogen på skærmen mange gange, bliver jeg til stadighed overrasket over resultatet af synkroniseringen. Grrrr!

Nå, men historisk set var Steve Jobs en stor fortaler for at få etableret et sted, hvor musik (og senere andre produkter) kunne erhverves lovligt. Indtil da foregik meget musikhentning via lyssky sider og diverse fildelingstjenester.
Men: “Tyveri giver dårligt karma”, var hans holdning. Jeg er faktisk ikke et sekund i tvivl om, at han mente det af et ærligt og oprigtigt hjerte. Så godt!!!

I forbindelse med de quizzer jeg jævnligt deltager i, er det gået op for mig, hvor meget bagud jeg er kommet mht musik og hvad der rører sig. Skræmmende. Ikke mindst fordi jeg faktisk holder meget af musik og de mange stemninger, som kan anslås.

Så jeg er i fuld gang med at indhente det forsømte. Finder musik på TDC Play, får lavet playlister og får dem lagt på iPhone. Er åben overfor input fra børn, venner og andet godtfolk;-)

Nu sidder jeg i haven og kan forene strikning og læsning med masser af musik, som strømmer fra iPhone via headset ind i mit hoved. Jeg er helt i mit eget “rum” og fortabt for omverdenen. Hvilket resten af familien ikke er ubetinget tilfreds med, men jeg har det herligt;-)

Netop i disse tider forlyder det, at Apple vil give iTunes et make-over på forskellige områder. Måske udfase “Genius”? Mere integration med iCloud? Mulighed for at dele play-lister med venner? Bliver podcast skilt ud i en særskilt app? Rygterne er mange og varierende.

Det er sjovt at læse om tilblivelsen af iTunes i Steve Jobs biografi netop på et tidspunkt, hvor jeg selv gør rejsen og (vel sent) får mulighederne ind under huden.

Fra ældre tider.

Mere old stuff.

Ørehænger allerede efter første gennemlytning.

Nyligt bekendtskab, som allerede er blevet en favorit.

Ren nostalgi…

Varmer op til kommende fest…

1 kommentar:

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails