søndag den 8. juli 2012

Nålepude (produktion)

Den sidste tid har rummet en del tog-rejseaktivitet, og her kom mine tanker om super-nem-strikke-model i anvendelse. Faktisk er den så nem og hurtig, at jeg kan nå at færdigmontere undervejs i toget.

15 masker med dobbelt garn af strømpegarnskvalitet
3 stykker på henholdsvis 8, 13 og 18
Resten er montering

Man kan sagtens undvære de små farvede træspoler i midten. Dels har jeg ikke i så mange farver (måske jeg kan finde på Etsy eller andetsteds på nettet?), og dels var det også mest for at komme tæt på den model jeg strikkede som barn.

Noget af det, jeg især godt kan lide ved den slags små ting er, at det er overkommeligt hele tiden at få nye ideer til farvekombinationer. Og ikke mindst at få dem ført ud i livet;-)

Een af mine yndlings-visdomsord er: “Begrænsning skærper fantasien”. Mens jeg sidder og strikker, hygger jeg mig med at tænke over mulige varianter indenfor de givne rammer. Kunne sagtens lave de første 100 varianter af denne type nålepude uden at løbe tør for ideer.

abillede587
Har indkøbt en del farver garv, så der bliver nok strikket nogle stykker mere.

Dog er produktionen fuldstændig hinsides mit eget behov for nålepuder. Tanken er, at jeg vil have dem som en vare i “kurven”, hvis/når jeg igen kommer til julemarked eller deslige. 
Sagt i denne lukkede kreds, har jeg såmænd ikke de store forventninger om at kunne sælge dem, men det giver en god variation, når salgsbordet skal stilles op.
Skulle jeg kunne inspirere en 10-årig pige eller to til at komme i gang med noget overkommeligt, har det også værdi for mig.

Note til fotografen: Næste gang du tager billeder med din iPhone, så prøv at arbejde med den overbelysning af det hvide i forgrunden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails