lørdag den 25. juni 2011

Smock-afprøvning

Jeg ville gerne prøve denne model forlænget til en buksedragt. Da det er en prøve, har jeg købt noget ikke-så-dyrt stof. Skulle det vise sig, at stof, smock eller model i det hele taget er en fiasko, er det til at overkomme.

Når det kommer til bånd og skråbånd, er der det standende dilemma, at det kan være svært at finde en passende farve. Denne strib er f.eks. svagt grøn selvom den på billedet fremstår som sort. Det allernemmeste er således at bruge stoffet selv. Enten lå tværs, på langs eller på skrå. Her har jeg klippet strimler på 4 cm og dampet dem i facon og efterfølgende syet. Det tror jeg kommer til at være ok.

4 kommentarer:

  1. Så fine de er. Her hos mig ser de nu blå ud:)

    Du er godt nok flittig ved symaskinen.

    SvarSlet
  2. Tak Eva. Ja, jeg er ganske flittig for tiden. Mange års opsparet sy-trang bliver nu udlevet. Jeg har mange projekter. I dag skal jeg have lavet et par bestillinger. Måske først med afprøvning af model.

    SvarSlet
  3. De ser fine ud - spændt på om de sidder godt :0)

    SvarSlet
  4. Ja det er jeg også. En veninde har rådet mig til at sætte båndene længere ind, så de ikke så nemt glider ud over skulderen. Det tror jeg hun har ret i. Håber snart at få det afprøvet på pigen, som skal have bukserne.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails