torsdag den 14. april 2011

Du lille anemone - hvor er din Skaber stor

Lige nu bliver dagtimerne brugt på at gå på arbejde og ikke på at gå i skoven og øjne de første anemoner, som titter frem. Husfaderen havde derfor fået en “bestilling” på billeder af anemoner – det er een af mine klare yndlingsblomster. Sart og fint og meget forårsagtig.
Snart bliver det påskeferie (juhuu – jeg skal have HELE ugen i år), og de lover ydermere godt vejr – måske jeg selv kommer en tur i skoven?

billede459

Uddrag af Kaj Munks sang:

For denne rene farve
den er mig som en vårens dåb,
den la'r mig nyfødt arve
en evighed af håb.
Så bøjer jeg mig da mod jord
og stryger ømt dit silkeflor,
en flig af nådens trone.
Du lille anemone,
hvor er din Skaber stor!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails