lørdag den 26. februar 2011

Strikket bold - 3. forsøg

Så er vi fremme ved foreløbig sidste forsøg på at strikke en bold. Den er efter samme opskrift som de to foregående:
Stor bold og mellem bold.

Denne variant er strikket med 21 masker som udgangspunkt. Jeg har brugt teknikken med at tage en maske løs af lige når jeg har vendt og samtidig stramme til.

Hvad er jeg tilfreds med?

- Størrelsen på bolden er nu ok
- Tilfreds med at hullerne er væk med denne vende-teknik
- Jeg elsker at håndarbejdet er så småt at sidde med og nemt at transportere
- Elsker at strikke retmasker
- Det går hurtigt at lave (ikke uvæsentligt!)
- Glad for mine ny-anskaffede ultra-korte strikkepinde
- Jeg ser store muligheder for variationer f.eks. i forhold til farvevalg og effekter
- God gave-ide

Hvad er jeg utilfreds med?

- I stedet for huller er der nu en grim stor lænke
- Det er noget jalre-værk med fyldet. Synes jeg stopper rigtig godt ud med pladevat, som jeg har klippet i små stykker forinden. Bolden er for let og uformelig. Den har svært ved at holde den runde bolde-facon. Ufikst!
- Alle mine tre forsøg har været strikket i bomuld – det kan ikke udelukkes, at maskerne vil “falde” bedre i uld, men hvis jeg skal være ærlig, så gider jeg ikke lave flere, før jeg har fået styr på strikketeknik og fyld.

billede367

Sammenlignende studie af de tre størrelser.

Når jeg nu er strandet med strikkevarianten, kan man jo hækle bolde i stedet….;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails