mandag den 7. februar 2011

Perlestørrelse

Da jeg var ude for at købe en større portion perler forleden, var jeg nødt til at forholde mig til det med perlestørrelsen. Indtil nu har grønlænderperler bare været grønlænderperler. Altså hvert fald hvad størrelsen angår.
For jeg har fundet ud af, at de mestendels nu går under navnet “rocaille” eller “rocai”. Det hedder de f.eks. i Panduro.

Nå men først stod jeg med en håndfuld poser med 4 mm perler. Heldigvis nåede jeg at få “second thoughts”, inden kasseapparatet var nået. Så nu har jeg lagt mig fast på størrelsen 2,7 mm. Det tror jeg kommer til at give de flotteste færdige ting.

2 kommentarer:

  1. hvis man skal lave smykker med perlerne, hvilken tråd vil du så anbefale:)

    SvarSlet
  2. Hej
    Det er noget tid siden jeg har lavet perlearbejde så kan ikke huske det;-) Prøv at høre i Panduro fx - de er ofte gode til at guide.
    Hilsen Anette

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails