søndag den 16. januar 2011

Vigtigt med opdateringer

Når det drejet sig om sikkerhed på vores pc´ere, er det super ultra vigtigt hele tiden at holde diverse små-programmer opdateret.

Ofte er man fokuseret på Windows og antivirusprogammet, hvilket er selvfølgelig er vitalt. Men dertil kommer, at vi næsten ikke kan undgå at have forskellige andre programmer, som der hele tiden udvikles hacker-kode til, og som derfor eksponerer såbarheder.

For lige at nævne de vigtigste ikke-Microsoft-produkter, som du skal være opmærksom på:
- Java
- Adobe Reader (Adobe)
- Adobe Flash Player (Adobe)
- Adobe Shockwave (Adobe)

Du kan køre en online-scan herfra: Secunia – OSI
Den kører jeg jævnligt – ja faktisk har jeg tilmeldt mig, så jeg får en mail hver gang disse programmer har udsendt opdateringer. Dermed smutter der ikke for meget;-)

2 kommentarer:

  1. Hej Annette
    Secunia laver også en applikation (http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/) til at installere på PC-en. Den kører i baggrunden og holder øje med ikke bare de der fæle 4, men med hele samlingen af installerede programmer der kører på maskinen (og også de som ikke kører) Den kan så sættes til at opdatere mange af dem automatisk, og resten gør den opmærksom på er outdatede, når de er det, samt peger på et link hvor man kan finde opdateringer. Desværre holder den ikke øje med diverse drivere på maskinen, og tilbyder at opdatere dem, når der er kommet nye.
    For det synes jeg ofte er en ørkenvandring at få i orden.
    vh
    Niels Monberg
    Niels@monberg.com

    SvarSlet
  2. Hej Niels
    Den har jeg også permanent kørende. Kan se, at jeg pt. har en Teamviewer og en Picasa Web, som er outdatede. Det program er jeg også glad for at have kørende, selvom det måske knap så meget retter sig mod sikkerhedstrusler - mere "blot" opdateringer.
    Enig i at det kunne være fint med program, som også tog hånd om drivere.
    Hilsinger fra A.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails