mandag den 17. januar 2011

Kender I bufler?

Selv er jeg ikke et sekund i tvivl om, hvad det er.

Forestil jer overstående fordspor EFTER en fejemaskine har renset cykelstien/vejen. Tilbage ligger sådan nogle fodspors-formede klumper – eller rettere “bufler”. De kan blive enormt glatte og ubehagelige at gå på, hvis der kommer ny frost og væde.

Jeg ved godt, at man ikke kan finde ordet i nogen ordbog, så måske er det et ord jeg selv har lavet? Men hvor ER det dog et rammende og beskrivende ord.
Måske jeg kan håbe på, at ordet vil blive optaget i morgendagens ordbøgerne;-)

Laver I også ord selv?

4 kommentarer:

  1. Hej A
    Bufler!
    Godt ord, som vi altid har brugt til at beskrive tøj eller stof, der ligger/hænger i klumper. Ex. et lagen der ligger og bufler.
    Kram
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Dejligt at høre! Så må det altså komme fra dybet af den fynske folkesjæl;-)

    SvarSlet
  3. Naiiii, det tror jeg nu ikke. Jeg boede de første 20 år i Jylland, og bufler er bestemt et ord, der blev brugt i Herning i 70 og 80-erne ;-)
    Kram
    Lisbeth

    SvarSlet
  4. Jamen, så udvider vi bare til "den danske folkesjæl" - det skal ikke komme an på det;-)

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails