fredag den 14. januar 2011

Sådan snyder jeg Blogger

Når jeg besøger forskellige blogs, holder jeg altid øje med blog-rollen i siden og får ofte lyst til at klikke ind på en ny blog. Det er stort set altid fordi øjet fanger et spændende billede.

Det gik op for mig, at mine indlæg ikke havde et mini-billede, når forskellige blog-kolleger har linket til mig. Øv, hvor træls!

Havde fornemmelsen af, at det opstod samtidig med, at jeg begyndte at bruge Windows Live Writer til at lave mine indlæg med. Ganske rigtigt! Forskellige test har vist mig, at html-koden er vidt forskellige afhængig af, om billedet er indsat i et indlæg, der er skrevet direkte i Bloggers egen editor eller i Windows Live Writer.
Jeg er ikke nogen html-haj, så jeg har ikke haft mod på at decikere yderligere.

Så nu “snyder” jeg:
- Først opretter jeg et nyt indlæg i Blogger, hvor jeg angiver overskriften samt indsætter det første billede. Gemmes som kladde.
- Dernæst åbner jeg samme indlæg i WLW og skriver videre på det dér.  Evt. indsætter flere billeder. Når jeg er klar til det, bliver indlægget udgivet. Vupti – billedet er med, når mit indlæg dukker op hos andre.

Noget omstændeligt, men nu skulle alle hensyn være tilgodeset;-)

Grafik øverst:
Tegnet er lavet med en font, der hedder Florid Victorian Ornament – derpå er der lagt en sølv-effekt.
Der findes myriader af fonte, som indeholder de skønne ormamenter – behøver bestemt  ikke kun være A, B, C….

3 kommentarer:

  1. Hejsa :-)

    Hvad er fordelen ved at blogge fra WLW?

    Og så lige til info: Jeg kan ikke se hele dit billed, der linker til din amio shop. Eller...jeg kan se hele firkanten, som skulle være fyldt ud. Men her er den kun fyldt ca. 1/3 ind. Dvs. at jeg kan se A´et og en snas af M´et.

    Jeg kan evt. sende dig en screendump?

    K.H June

    SvarSlet
  2. Edit: Mystisk.....nu kan jeg se det hele.

    SvarSlet
  3. Hej June
    Godt at Amio-billedet igen er at se korrekt. Det er jo et Flash-objekt, som bliver indlejret med noget kode. Ikke så meget jeg selv kan stille på.
    WLW gør, at jeg kan skrive mine indlæg næsten fuldstændig som om, jeg var i Word. Præcis det jeg skriver er det, som jeg kan se. Også mange muligheder for at beskære billederne og f.eks. give dem runde hjørner.
    Jeg sender dig gerne et skærmdump, hvis du er interesseret. Og som du kan forstå, behøver valg af de ene ikke at udelukke, at man også kan prøve det andet af.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails