fredag den 20. august 2010

Tilståelse

Lad det være sagt med det samme: Jeg er ikke den store rødvinsdrikker. Jo, en sjælden gang smager det mig sammen med en eller anden bestemt ret. Derudover er jeg fuldstændig ude af stand til at vurdere kvalitet, farve, tørhed osv. osv.
Men det helt centrale er, at jeg faktisk ikke bryder mig om smagen og har en kedelig tendens til at blive tung i hovedet dagen efter. Ja, ja – også selvom det blot er et enkelt glas.

Forleden fik jeg dog en dejlig gave, nemlig en flaske rødvin af denne type:

billede098

Det er lige efter mit hjerte. Sød, mousserende og ih!!! hvor jeg nød den!
Få dage efter jeg havde fået den, skulle jeg på besøg hos en veninde og havde medbragt den køleskabskolde flaske, som jeg havde tænkt vi kunne dele. Nu var der så rigeligt af andet drikkeligt, at vi aldrig nåede til “min” flaske. Hmmmm – ja, da det var en gave til mig, så VILLE jeg altså smage den. Så da jeg tog hjem om aftenen, tog jeg også flasken med. Ret frækt;-)

Glad for jeg gjorde det, for det var bestemt et godt bekendtskab.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker rødvin, men tåler det desværre ikke så godt længere. Så jeg drikker det sjældent og altid kombineret med Panodil. Æv.

    SvarSlet
  2. Nå da - det var ikke sjovt at måtte kombinere med Panodil lige fra starten.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails