fredag den 20. august 2010

Printstørrelse

Da jeg meget gerne vil have styr på, præcis hvor store mine færdig billeder bliver i print, er dette første fokuspunkt.

Mine foreløbige test viser at 28,3 px giver 1 cm når det printes. Jeg forestiller mig, at der skal laves billeder på 10 x 10 cm (passer til små lærreder fra Str. Grene), så mine små arbejdsfiler bliver på 283 x 283 px.

De fotos jeg tager udgangspunkt i er væsentlig større, så een af del-opgaverne for børnene bliver at få beskåret motivet kvadratisk for så efterfølgende at resize til det ønskede mål. Det må jeg i gang med at beskrive.

Så skal der leges med filtre! Her er eet eksempel – må vist hellere se at komme dem alle igennem, så jeg præcis ved, hvad de enkelte dækker.

pixlr007

Faktisk har jeg allerede glemt, hvad dette filter hedder, men det er bestemt ikke uden evner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails