søndag den 15. august 2010

Anmeldelse af “Svinehunde”

bøger009

Først stjernerne: Den får 6 ud af 10 mulige.

Jeg følte mig godt underholdt undervejs, men faktisk dalede begejstringen fra midten af bogen og frem.

Hovedtemaet er “pædofili”, og det interessante omdrejningspunkt er, at morderen/morderne faktisk nyder befolkningens sympati. Dette stiller “de gode” (altså politiet) i det dilemma, da de ikke kan få den fornødne hjælp fra vidner mm.

Som krimi er der nogle spændende perioder, men der er en del løse ender.
Desuden stiller bogen en række spørgsmål om pædofiles rets-krav. Jeg forventer egentlig ikke, at samme bog selv skal give et entydigt svar, men omvendt er synspunkterne for forvirrende præsenteret. Faktisk ved jeg her ved slutningen ikke helt, hvem der egentlig mente hvad.

Bogen er tyk, men der kunne godt have været skåret en 50-100 sider væk – til gengæld virker det som om bogen skulle jappes af til sidst, hvor jeg netop mangler, at det hele går op i en højere enhed på en overbevisende måde.

Derfor den relativt dårlige samlede bedømmelse.

2 kommentarer:

  1. Jeg kunne godt lide store dele af bogen, men jeg synes også, der var lidt løse ender (og jeg tror faktisk, der er skåret rigtig meget væk, det synes jeg at have læst). Men den er nok værd at læse alligevel.

    SvarSlet
  2. Jeg kunne godt tænke mig at læse noget selve arbejdsprocessen - det må være specielt at arbejde to sammen om en bog.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails