fredag den 16. juli 2010

Skrot Art

bøger006

Det er titlen på denne absolut skønne bog, som jeg erhvervede på shoppetur i går. Ydermere kostede den kun kr. 100,- i boghandlen på strøget i Odense. Jeg havde såmænd gerne givet kr. 300,- for den, for det synes jeg den er værd.

Som nogen måske kan huske fra dette indlæg i januar, så var jeg indstillet på at ville arbejde med metal og havde fået indkøbt to plader samt plade-saks. Det var også min mening at få startet på det her i sommerferien, men det har været en “blokering”, at de umiddelbare efterbehandlingsmetoder af metallet ville være enten ætsning eller brænding. Faktisk ikke lige noget, som er muligt for mig. Øv øv.

Men her kommer ovenstående bog så som sendt fra himlen. Der er nemlig rigtig mange fine anvisninger på, hvordan jeg kan lave noget look-alike-patina og med mange andre enkle midler kan lave små dimser, dutter og fornøjeligheder.

Så i dag var jeg rigtig tændt på at komme i gang – fik købt nogle forskellige materialer bl.a. bonsai-tråd, som er umanerligt dejligt at arbejde med. Blød, lækker og nem at forarbejde. Begge mine drenge har deltaget med stor fornøjelse og er især gået med i hamre-delen af opgaven.

Her er et par eksempler på de første spæde forsøg på kors. (Som bekendt et motiv og element, jeg holder meget af. Klik evt. ind på dette indlæg.)

billede65 billede66 billede67 billede68

Der er lang vej igen, før resultaterne er rigtig brugbare. F.eks. er jeg MEGET dårlige venner med den snoning af den tynde metaltråd, som holder kors-delene sammen på midten. Jeg skal også have arbejdet med, hvordan jeg kan få lavet forskellige former for ophæng, da jeg gerne vil kunne hænge de færdige ting på væggen.

Skynder mig lige at give kredit til forfatteren af bogen, der har været så igangsættende. Hun hedder Gitte Ellgaard og har denne hjemmeside: Skrot Art – derfra kan hendes blog også tilgås.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails