torsdag den 15. juli 2010

Boganmeldelse: De dødes bibliotek

Denne bog er skrevet af Glenn Cooper. En forfatter jeg aldrig har hørt om før. Og som – indtil videre hvert fald – kun har een bog i Odense Biblioteks samling. Måske der kommer flere til – søgning på Google lader hvert fald ane, at han har begået flere bøger.

bøger004

Når jeg har googlet forfatteren, så er det fordi jeg har MEGET lyst til at læse mere fra hans hånd.

Handlingen har et stort element af noget overnaturligt og dermed ikke-muligt-i-den-virkelige-verden. Der er desuden flash-backs fra andre årtusinder/århundreder, og det er som regel ikke noget, jeg bryder mig om, eller som “virker” i en krimi. Men det gør det på forunderlig vis her.
Der er et pænt stort person-galleri, men på intet tidspunkt føler man sig hægtet af, fordi det bliver for hektisk eller scenerne skifter for meget. Det er f.eks. noget, som jeg er blevet træt af hos Robert Goddard.

Bogen gav også min søn anledning til at skose mig for, at jeg ikke kendte til Area 51 – det er åbenbart en stor fejl i min “opdragelse”. Nu har jeg været på Google og fundet ud af følgende: Area 51. Jo jo – man kan åbenbart blive klogere af krimier;-)

Hvormange stjerner skal den så have? Jeg er nødt til at give den 10 (hvor 10 er det højeste.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails