tirsdag den 26. januar 2010

Metal-udfordring

Husker I at Karen Klarbæk for nylig havde en give-away med en bog af Eva-Marie Wilken? Den så rigtig spændende ud - desværre vandt jeg den ikke - hæ hæ. Nå, men jeg blev nysgerrig efter, hvad den forfatter havde lavet af andre ting. Fandt en titel med "Kors og ikoner", som jeg fluks bestilte hjem fra biblioteket. Den var så spændende at jeg selv MÅTTE eje den. Den er ankommet med posten i dag.

Kig med på fatterens hjemmeside her: Maries Verden.

Det er især ideerne med metal, som tricker mig. Har aldrig arbejdet med det materiale, men jeg synes hun får det til at se spændende og overkommeligt ud.

Jeg har investeret i bladguld og for ½ time siden ankom pakke fra Ravstedhus - den indeholdt en pladesaks, en kobberplade, en messingplade (begge i o,4 mm tykkelse) samt en vejledning til oxydering og patinering. Mangler nu blot noget sandpapir, men det lader sig vel nemt fikse.

I Eva-Maries bog er beskrevet to efterbehandlingsteknikker: Ætsning og brænding. Jeg er ikke så pokkers meget for at skulle arbejde med syre-metoden - ikke mindst da jeg har børn omkring mig. Ovn-metoden har også sine begrænsninger al den stund, at jeg ikke besidder en brændeovn. Er i de indledende faser af ind-charmningsforsøg hos en kollega, som besidder sådan et kræ;-)

Er der nogen af jer, som har arbejdet med disse materialer? Og som evt. har nogle erfaringer at dele ud af?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails