onsdag den 21. juli 2010

Ny hjemmeside

Så fik jeg søreme lige bestilt mig en ny hjemmeside. Det bliver forunderligt nok www.linneasunivers.dk

Siden TDC nedlagde den side, som fulgte med abonnementet, har jeg ikke rigtig haft noget ordentligt. Fik lavet noget hos webbyen, men deres muligheder for selv at designe siderne er altså bare for lousy.

Tidligere brugte jeg Frontpage2003 fra Microsoft til at lave siden med, men det program bliver ikke videreført i de nyeste versioner af Office. Nu skulle det angiveligt være noget Sharepoint-designer 2007, som har afløst det.

Jeg vil gerne bruge den nye hjemmeside til f.eks. at lægge “tutter” til Paint Shop Pro og Pixlr ud på. Altså små mini-vejledninger i, hvordan man gør dette og hint. Det skal være nemt at lægge billeder ind og jeg håber også på at kunne linke til word og pdf-dokumenter.
Dermed håber jeg den bliver et godt supplement til min blog.

Nu får vi se, hvornår jeg overhovedet får tid at sætte mig ind i det. Faktisk er købet af siden sådan lidt impuls-agtigt – sad bare og surfede rundt for at kigge lidt på priser og facilitetet og Vupti! havde jeg fået bestilt for det næste år;-)

2 kommentarer:

  1. Tillykke med købet af domæne til hjemmesiden!! Jeg glæder mig til at høre mere om projektet.
    Så skal du da bruge joomla eller wordpress til at lave siden med - wordpress er et af de bedste gratis cms systemer - specielt når man blogger....sig til hvis du får brug for råd og vejledning :)

    SvarSlet
  2. Hejsa
    Tak for kommentaren. Nu bliver jeg lige nødt til at spørge dumt: Er Wordpress ikke primært til blogs? Og dér har jeg jo ligesom allerede blogspot. Har mere brug for noget hjemme-side-agtigt, så derfor havde jeg tænkt mig at få sat mig ind i Joomla. Har du erfaring med det? Knus A.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails