torsdag den 8. juli 2010

Ferie-shopping tur

Jeg ved ikke noget bedre end at være afsted på egen hånd til staden uden de helt store aftaler. Dermed er der mulighed for at gå og snuse rundt og lade det ene skridt tage det andet. Hvis jeg har lyst til at slå et smut forbi Nedergade, så gør jeg lige det. Vil jeg stå på næsen i en rode-kasse i en antivitetsbutik, ja så gør jeg det. Det er så sjældent, at der ikke er nogen, der bestemmer over min tid, at disse øjeblikke nærmest er hellige for mig.

Således også i går. Først en tur på torvet, hvor jeg egentlig var lidt skuffet over udvalget af blomster. Ville gerne have haft nelliker og lyserøde pelargonier – ikke lige noget som faldt i fruens smag.

I stedet købte jeg buketter af skønneste sommer-slags – her i en efterfølgende mixet udgave.

blomster05

blomster07

Bemærk de skønne metalvaser. Dels har de en god åbning, som gør, at blomster lader sig arrangere dekorativt. Dels er de tunge, så de bliver STÅENDE på havebordet, selvom vinden suser. Og skulle de endelig falde ned, så går de ikke i stykker. Jeg har efterhånden tre af slagsen, men ønsker mig flere – gerne nogle lidt mindre. (Fik i den? Jer som jeg er på gave med?)

Senere på formiddagen fik jeg endnu en skøn havebuket:

blomster06

blomster04

Buketten består af katost, som jeg hermed blev mindet om, at jeg ikke mere har i min have, efter jeg er flyttet. Nogen som ligger inde med eksemplarer, som de vil af med?
Desuden er der den skønne løvefod, som også Claus Dalby nyligt har rost til skyerne. Jeg har den selv i min have, men den står vist ikke helt optimalt i skyggen af min ligusterhæk, som tilsyneladende hugger al væde i jorden.

Dagens sidste indkøb var hos Sinnerup, hvor dette skønne skåle-sæt blev erhvervet for kr. 100,-.

billede45

Nu lader jeg dan-kortet hvile et par dage;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails