tirsdag den 13. juli 2010

Farver i min have

For første år er jeg mig meget bevidst om, hvilke farver mine blomster i haven har. Det er nemlig hele den hvide, rosa, lyserøde, pinke og blå skala.
Det er egentlig kommet snigende gennem årene, for når jeg alligevel havde fået købt nogle gule margueritter, tagetes eller gazania, kunne jeg mærke en mis-lyd eller mis-følelse, når jeg blikket gled rundt i haven.
Havde jeg en større have, ville jeg nok ikke være så “kræsen” – der ville have være plads til små farve-nicher, men sådan er det altså ikke pt.

47

Hvis jeg dykker lidt mere ned i detaljen, så kan jeg også konstatere en forkærlighed for henholdsvis klematis og nelliker. Sidstnævnte er alene pga duften en fornøjelse.

46

Satser på at disse studenter-folk kaster en masse frø, så jeg ikke selv behøver så mere.

44

45

27

26

linnea01

Måske det er fordi jeg er en Linnea, at jeg godt kan lide lyserød? 

Seneste indkøb er lyserøde pelargonier, men de har endnu ikke fået friseret bladene og været en tur hos frisøren;-)

Har du nogen farve-preferencer og i givet fald hvilke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails