tirsdag den 8. juni 2010

Printer-tilslutning

Så er der en fridag i farvandet, som er afsat til forskellige gøremål. Nogle af de der ting, som kan være svære at nå i dagligdagen, eller som er så stjerte-irriterende, at de ikke må få lov at ødelægge en week-end. Det aktuelle jeg har i tankerne er: Installation af HP-printer.

edderkoppepil

Det er en af HP´s lidt større modeller, som kan kopiere og scanne også. Ja, det kan alle printere vel efterhånden. Fax-modul har den også – det installerer jeg dog ikke. Også trådløs funktion, som ejheller anvendes.

Egentlig har den drillet mig lige fra første færd – det skyldtes nu nok så meget, at jeg arbejder med Windows Vista, som jeg heller aldrig er blevet bon-kammerat med.

For noget tid siden dørkede printeren med en af de dersens mere alvorlige fejl. Den blev googlet, og jeg geninstallerede drivere, nulstilllede til standardindstillinger og alt tænkeligt i egen-support-regi. Da printeren er udenfor den almindelige garanti, kunne jeg kun få telefon-support ved HP til  overtaksering på et 90-nummer. Jeg var ikke imponeret;-(

I stedet indleverede jeg printer, og fik den “swappet” til en anden af samme type. Den brugte jeg så pænt lang tid på at få installeret for så at finde ud af, at den tilsyneladende havde en hardwarefejl, så papiret ikke kunne trækkes frem. Nu har jeg så – meget meget møje og besvær – fået den “swappet” til endnu en “ny” printer, som skal installeres. Gad vide hvor meget af fridagen, som kommer til at gå med det?

Inden længe får jeg i øvrigt ny pc med Windows 7 – er i det hele taget spændt på, hvordan det kommer til at forløbe mht. installation af diverse programmer. Har en pænt gammel HP-printer, som Vista ikke kunne håndtere rent drivermæssigt – måske det vil gå bedre i Windows 7?

Når man arbejder med IT keder man sig aldrig;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails