torsdag den 1. april 2010

Fortsat Live Writer-fan

Hvor ER jeg dog glad for at jeg har lært dette program at kende.

Det er nu en fornøjelse at skrive indlæg, fordi det i så høj grad minder om Word og har de samme nemme redigeringsmuligheder. Det er f.eks. en leg at indsætte links – slet ikke ligesom i Blogspots lousy editerings-værktøj.

collage8

Dér hvor jeg næsten ikke kan få armene ned er mht. indsættelsen af billeder. De bliver indsat på præcis det sted i indlægget, hvor jeg gerne vil have dem og ikke alle mulige andre mystiske steder, hvor jeg efterfølgende skal hen og fifle med html-kode for at få det til at se nogenlunde ud.

Siden jeg er begyndt at bruge Live Writer, indeholder mange af mine indlæg flere/mange billeder. Også her er der en smart lille finesse: At man kan gemme en foretrukken billed-indstilling. F.eks. vil jeg gerne have mine billeder indsat, så de er 400 px i bredden, der skal ikke være skygge, billedet skal være centreret og hjørnene skal være rundede. Det huskes nu fra gang til gang – skøøøønt!

Det er nemt at lave kladder, redigere i gamle indlæg osv. osv. Det bliver ikke mange gange jeg igen får brug for at ty til Blotspots editering igen;-)

Prøv selv: Live Writer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails