søndag den 21. februar 2010

Se denne skønne Strik_hals...



Denne kæde - eller formodentlig en tilsvarende - vandrede rundt på en dame/kvinde/pige i min bekendtskabskreds. Fik mig spurgt frem til oprindelsen og om man monstro ville kunne købe dem.

Det kan man skam - klik bare ind her: Thea Ubbe

Sådan en kæde er nu skrevet på min ønskeliste. Formoder at man selv kan være med til at bestemme farverne, når man bestiller, men det lader sig jo undersøge.

Først og fremmest synes jeg kæden er vildt flot og kreativ. Med en næsten skulpturel virkning. Og så en den lun;-)

Kommer til at tænke på, da jeg trådte mine første spæde håndarbejds-sko. Min far kreerede en strikke-lise til mig af en træ-spole fra sytråd. Deri var isat 4 søm og så gik jeg ellers i gang med at lave lange bånd. Kan ikke huske om jeg nogensinde fik lavet noget konkret af det - de er nok endt som tilbehør af en art til dukkerne. Kan dog huske jeg var MEGET optaget af det.

En senere oplevelse: Da jeg var på håndarbejdsskole (Skals) som 20-årig blev der på et tidspunkt erhvervet en strikkemaskine. De var givetvis knap så avancerede som dem, der fås i dag, men jeg kan tydeligt huske, at det gjorde indtryk på mig, at det kunne lade sig gøre at lave strikke-lise-lignende bånd med kun 4 masker i hver omgang.

Jeg formoder at Thea Ubbes Stik_hals er lavet med sidstnævnte metode....;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails