mandag den 30. november 2009

Skals kalenderen er i hus

De seneste år er et et af julehøjdepunkterne blevet erhvervelsen af Skals kalenderen. Den er lille og handy. Meget smukt fotograferet og med de fineste overkommelige ideer. Og tænk! Den koster kun kr. 25,-. Det er een af mine bedste gave-ideer i småtingsafdelingen.

En fornøjelse at kigge på gennem hele året. Er erhvervet hos Tante Grøn i Odense og kan sikkert også fås mange andre steder.

Nogen som ikke ved, hvad Skals er? Det er en lille by 10 km nord for Viborg. (Bl.a. dér hvor Anders Fogh kom fra.) Dér ligger Skals Håndarbejdsskole, som er een af landets bedste skoler i den kategori. Findes der overhovedet andre? Måske for ti år siden og inden slagtningen af håndarbejdsskolerne startede. Nå, men dér gik jeg 5 måneder i 1979-80 - nok een af de bedste oplevelser i mit liv. Bl.a. lærte jeg at væve på skaftevæv og havde den dér vidunderlige følelse af, at tidsbegrebet blev ophævet. Jeg var i eet med vævningen time efter time.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails