søndag den 23. oktober 2016

London - volume 11


Vi endte med at blive fan af London og deres undergrundsbane, men det startede ikke så godt.

Vores guide tog os med på den nærliggende station første aften - anviste os, hvordan vi skulle købe et Oyster Card indeholdende depositum på £5 og £5 til køre for. Det gange to = £20.

Første gang vi var ude på egen hånd og tillidsfuldt lagde kortet på slusen: "Ingen adgang". What!!!?!!
Hen og snakke med en Inspector - det kunne hun da ikke forstå. Vi måtte jo bedyre, at vi slet ikke havde været ud og køre endnu og der VAR penge på kortet. Så dukkede to mere op fra vores rejseselskab - deres kort virkede heller ikke. Mystikken bredte sig. Kortene var blevet disablet - uvist af hvilken grund. Efterhånden var der 3 inspektører samlet og os 4 turister - da jeg taler nogenlunde engelsk, blev jeg kaldt hen til en telefon og blev sat i direkte kontakt med Oysters support, hvor jeg så måtte redegøre for det hele. Hvornår vi havde købt, hvor mange vi var (nok 25 personer), hvordan vi havde betalt, hvilket station vi havde købt fra, mine betalingskortoplysninger, telefonnummer, mail osv osv
I skrivende stund er det ikke opklaret, hvad der er sket med vores kort. Efter jeg er kommet hjem, kan jeg se at beløbet er trukket. Både for de fejlende kort og for dem, som vi efterfølgende var nødt til at købe og som virkede godt nok.
Der har været flere mobilopkald til mig, som jeg ikke har nået - fra "ukendt nummer" - gad vide om det er dem fra Oyster, som prøver at få fat i mig?


Cykler er stort set ikke noget man ser i London. Der er bycykler mange steder - angiveligt indført af Boris Johnson, da han var borgmester. Men det er forbundet med livsfare at cykle i den by. Artikel.

Det er heller ikke nemt som fodgænger. Først skal man huske at kigge til højre først, når man vil over vejen. Er der en lyskurv, så er den så lang tid om at skifte, at man er NØDT til at gå over for rødt. Det lærte vi i løbet af ca. en halv times tid - jeg følte mig ikke som et særligt godt voksen-ekstempel ;-(


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails