søndag den 23. oktober 2016

London - volume 10


Jeg havde sat mig for at prøve at finde noget grafitti med Banksy.

Synes det er spændende hvad han laver - ikke mindst er det også fascinerende, at hans identitet faktisk er ukendt. For nylig var der rygter fremme om, at han skulle være identisk med een af musikerne fra Massive Attack - afvises i denne artikel.
Never mind - spændende er det....

En del af hans billeder er fjernet, men nogle stadig tilbage: Banksy i London

I gåafstand (en ganske lang gåtur) fra hotellet skulle der være eet af dem. Så vi vandrede i mørke og let regn hele vejen gennem Notting Hill og Portebello Road og blev belønnet med at finde ovenstående på en væg.


Lidt tættere på. Som man måske kan ane, er der lagt en beskyttelse henover, da mange af hans billeder er fjernet andre steder i byen. Enten fordi man godt kan lide dem, eller også fordi man ikke kan lide dem ;-)


Banksy oplever jeg som en provokatør og een som stiller spg til det samfundets indretning. Men der er nu ganske mange som tjener penge på ham.

Billede taget ind gennem butiksvindue.


Her butik fra Notting Hill.


Jeg har heller ikke selv holdt mig tilbage med at købe nogle små billeder.


Et lidt større eet som jeg nu skal have fundet en ramme til.

Skulle du have lyst til at se mere af Banksy kunne du fx starte her: Banksy Artworks

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails