lørdag den 18. juni 2016

Berlin - del 6






Hjemmefra var jeg blevet PÅLAGT af en veninde at opsøge Mustafa´s Gemüse Kebab, så den var plottet ind på map på iPhone.

Ret fin hjemmeside de har: Mustafa

Et ganske undseeligt sted ved første øjekast. Undertiden skulle køen kunne være på op til en time. Vi var dog heldigere. Højest 20 minutter.


Var den så værd at rejse så langt efter? Ja det var den!!! Meget veltillavet og mange lækre ingredienser.

Dyr? Næh.... Under 4 euro - altså under kr 30,-!


Videre rundt i Kreutzberg - denne gang destination Oranienstrasse. Masser af små baggårde, som det kunne betale sig at kigge ind i.



Dette sted havde MEGET høje priser - sådan et designersted.


Ekspedienterne kom og tog vores tasker - de stod så bag disken mens vi shoppede. Angiveligt for at aflaste os, men ved ved selvfølgelig, at det var for at beskytte sig mod butikstyveri.


WooStore



Cyklen som fragtede mig rundt. Ikke fancy men totalt velfungerende. 12 euro i leje for en dag - de penge gav vi gerne ud. Cykelhjelm medbragt hjemmefra.


Vi ville gerne finde flere af de små listige shops og cyklede nu hele vejen til Kurfürstendam. Det var via Potsdamer Platz i myldretiden kl. 17:30 fredag eftermiddag. En oplevelse af de usædvanlige!

Ikke noget superskønt billede, men synes lige jeg vil vise Gedächtniskirche. Sønderskudt. Minder een om, hvordan det må have været at gå rundt i gaderne i foråret 1945...


Små butikker blev fundet og jeg fik købt halskæde og krus.

Aftensmad bestod af Quiche Loraine på denne lille hyggelige restaurant i side-side-gade til Kudam.


Nåede at få set Siegessøjle på den lange cykeltur mod hotellet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails