lørdag den 18. juni 2016

Berlin - del 2


Aftenkaffen indtaget på det nu genopbyggede Hotel Adlon.

Jeg boede på hotellet i 1973 - på Østberlin-siden og altså før muren faldt. Det var bagsiden af det tidligere så storladne hotel, som var tilbage. Det var virkelig forfaldent og usselt - som i øvrigt alt andet i Østtyskland var.

Stor kontrast at se det i dag.


Luksuriøst og med et ekstra touch...


Sugerør er ok i kaffe med is.


Indtaget samtidig med at de øvrige gæster blev studeret. Deres adfærd, deres tøj og ikke mindst deres sko ;-)


Kempinski er også inde her.


Kunne godt tænke mig at arbejde videre med dette billede og evt få det printet på lærred - sikker på det vil klæde min væg.


Gamle bygninger, vejskilte og lamper så vi mange steder.


Der var hele tiden liv på pladsen mellem Hotel Adlon og Brandenburger Tor. Flere gange vi kom forbi var der politiske manifestationer. Jeg blev hurtigt afbrudt i min fotograferen, da jeg stod i vejen for et filmhold, som også gerne ville dokumentere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails