onsdag den 23. december 2015

Open Live Writer

I lang tid brugte jeg “Live Writer” til at lave blog-indlæg med. Var rigtig glad for programmet, da det gav mig en Word-look-alike brugergrænseflade, hvori mine indlæg kunne laves.

Løbende blev funktionaliteten dårligere og dårligere – bar tydeligt præg af, at Microsoft ikke rigtig “gad” produktet. Til sidst kunne jeg slet ikke logge ind med med Google-konto.

Har derfor gennem længere tid blot brugt web-interfacet, når jeg har lavet indlæg. Hvilket nu i øvrigt ikke er sket særlig tit Winking smile

a-billede912

Nu er der så behjertede mennesker, der har taget handsken op og stillet en open-source-udgave til rådighed: Openlivewriter.

Dette indlæg er mit første forsøg med dette nye tiltag.

Technorati Tags:
Programmet er under løbende udvikling. Det lavet på frivillig basis og ingen er forpligtet til at rette fejl.

Skærmdumpet er det billede jeg indtaster i – stadig meget Word-agtigt.

Indlægget bliver ikke længere – egentlig er det bare en test Winking smile

Næste indlæg bliver med indhold af den type, jeg normalt skriver om. Der kommer noget erfa-deling senere, når jeg har opsamlet indtryk.

Det første minus får I med det samme: Min program har tilsyneladende ikke kontakt til den tag-database, jeg har på min blog – det er noget møg, at jeg skal starte forfra med det Angry smile

Næste minus: De tags jeg så har tilføjet, virker ikke og hænger ikke sammen med dem, som allerede findes på min side. Klik på “computer” fører således ikke til den samlede mængde af de indlæg, jeg har lavet med det tag – men giver en fejl. Suk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails