fredag den 15. maj 2015

Modeller viser tøjet frem..


Se nu bare her! De seneste kreationer bliver fremvist af modeller.

Det er SÅ dejligt at kunne få lov at se (og vise) tøjet i funktion. Noget helt andet end når det ligger fladt og kedeligt på mit havebord eller på græsset.

Nyligen har jeg lavet 3 x 2 dele til dette søskende-par. To par shorts - to t-shirts og to par bukser.


Oplægget var at lave noget som kan passe sammen men som også kan anvendes individuelt med andet tøj. 

Jeg har længe gerne villet sy mere drengetøj til de lidt større. Mine egne er nu for store til mine sy-sysle, så det var en rigtig dejlig opgave. 
- Hvilke mønstre skal jeg vælge? 
- Hvad er sejt blandt drenge for tiden? 
- Hvilke stoffer vil være gode? 
- Hvilke farver? 
- Hvordan kan jeg gøre tingene unikke? 
- Hvordan kan jeg gøre tingene forskellige men så man alligevel kan se de hører sammen, når de to brødre står ved siden af hinanden?
- Hvilke detaljer vil jeg sætte på? Lommer? (Ja, selvfølgelig skal der være lommer!) 
- Hvilke andre detaljer har jeg lyst at lege med?
- osv osv osv

... jeg elsker denne fase af overvejelserne. Dét at få lavet noget som IKKE er Bilka/Føtex-standard;-)




Ide-udveksling hen over bordet udmøntede sig ret hurtigt til temaerne: Dyr og biler. Bukserne her er en let hør-kvalitet - luftig og let til sommerbrug. 


Shortsene er i blød lækker mælkedrenge-stribet stof. 
Lommerne er samme stof - blot vendt på den anden led.


Lister lige et billede ind, hvor man kan se bil-motiverne og lommerne tæt på.


Bukserne blev drejet en anelse til ære for fotografen - så den store lomme på siden bedre kan ses. Tak for det ;-)





Hvor ER det skønt med nogle unger der ikke er bange for at give den gas foran kameraet.

Tak til dem!















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails