onsdag den 2. juli 2014

Boys Month 2014


Helt tilfældigt støder jeg her til morgen på dette blog-indlæg hos Frøken Turkis: Boys Month 2014 i hele juli.

Hvor heldig kan man være?!?!!!

Jeg er jo lige præcis i en situation, hvor jeg prøver at udforske hele det dér drenge-sy-univers. Mine egne unger er længst forbi den alder, hvor de forsvarsløst kunne iføres mine kreationer. Så det er andres børn, der må holde for.

Folk spørger: Syr du drengetøj? Kan du lave sæt? Laver du tøj i street-stilen. Tjah tjoh - det er lidt besværligt, når man ikke selv har børn i den alder. Ikke nogen at prøve på og ikke et naturligt flow i, hvad der er "in".

Det går nogenlunde med at finde mønstre og ideer til bukser/underdele, men når det kommer til overdele, så kniber det mere. Jeg "gider" nemlig heller ikke noget, som er for kompliceret eller tidskrævende. Det må ikke tage lang tid at lave - til gengæld skal det se hammer-godt ud ;-)

Nå, men jeg har da i sinde at gribe denne chance for at videns/ide-dele med blog-fæller hen gennem juli måned. Ovenfor en collage af noget, som allerede ER lavet og vil bestemt tro, at jeg kan få syet + lavet blogindlæg hen gennem måneden. Glæææææder mig!

.... og tusind tak til Frøken Turkis for dette skønne tiltag. (Ved det er tidskrævende at lave den slags - ekstra tak for det.)

4 kommentarer:

  1. Skønt du vil være med Linnea - og fine drengeting du har lavet og jeg er sikker på, at du vil finde inspiration til at lave mange flere drengeting fremover :-)

    SvarSlet
  2. Ciao! Jeg glæder mig til at følge dine 'drengede' kreationer i den kommende måned :-) Og ja, kender godt det der med, at det skal være til at gå til (ikke FOR tidskrævende), men det skal samtidig se brandgodt ud! ;-)

    SvarSlet
  3. Skønne ting du har lavet, - bruger du mønstre fra en bog eller et bestemt firma?

    SvarSlet
  4. Åh det er godt nok alle mulige steder fra. Men især Hanne Medoms bøger og de forskellige Ottobre-numre.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails