søndag den 11. maj 2014

Starter stille og roligt


Det går stille og roligt med syningen. Dog er det blevet til 4 ting på de sidste 10 dage - vel egentlig fint nok, når jeg nu ikke har syet et helt år.

Men det er kvalitet og ikke kvantitet, der skal være det vigtigste.

Jeg NYDER at gå langsomt frem.

Overveje, hvad jeg vil lave. Finde mønster. Tegne op. Klippe mønster. Klippe stof. Sy. Overveje teknikker. Vælge/fravælge. Nusse med det gøre det fint. Få taget billeder. Notere i Evernote om hvad der virkede og hvad jeg vil gøre anderledes en anden gang.

Underbevidstheden er kommet i aktion nu. Følger rigtig mange kreative danske - og ikke mindst udenlandske - blogs. Alle dem med strik og hækling er vippet ud. Koncentrerer mig om syning/stoffer/teknikker/inspiration.

Hvad har jeg lyst at lave næste gang? På den dynamiske liste er lige nu:
- Nederdel i "hel sol" - det har jeg vist nærmest aldrig prøvet før. Gad nok vide med stofmængden...?
- Kjole med knapper i ryggen (har fundet mønster til str. 4 år - så er der bare stoffet)
- En taske (til mig selv) med flere rum o lynlåse - skal fin-tænke over mønster.

Ind imellem tuller jeg rundt på værelset og ordner materialer. Bånd, knapper, elastik - den fase er meget inspirerende - underbevidstheden bliver sporet ind på mulighederne, og ideerne vælter frem. Falder i søvn om aftenen, mens mulighederne liner sig op - det var her man burde have en blok/blyant liggende ved siden af sengen.


Og så var man da et skarn, om man ikke købte lidt mere stof. Prøver at overbevise mig selv om, at det er ok nu hvor jeg ikke har købt noget i så lang tid. Host host...

I går blev det til to stykker bestilt hjem fra USA. Dyrt - ikke mindst i porto. Ret spændende om der også kommer told på - det er altid en ubekendt faktor. Nogle gange glider det ubemærket igennem...

Der røg også to stykker i "kurven" fra danske Malika&Rosa - har aldrig købt dér før. Simpelthen for bekosteligt. Hvert fald hvis det er med videresalg for øje men det aspekt har jeg jo frigjort mig selv for nu ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails