mandag den 17. februar 2014

Nyt værktøj til blog

Blue anemone02

Jeg er ved at finde en afløser til Windows Live Writer, som jo netop bruges på Windows. Det er ikke mit indtryk at Microsoft vedligeholder/udvikler den, og det trænger den efterhånden til. Hvert fald til mit behov.

Vil derfor benytte lejligheden til at undersøge, hvad der findes af værktøjer til Mac. Først stødte jeg på navnet “PixelPumper”, som så lovende ud. Desværre viste den sig KUN at være til WordPress - så kan jeg ikke bruge den. Bruger jo Blogger/blogspot og vil ikke skifte væk derfra for indeværende.

Nu er jeg så ved at teste MarsEdit - en 30 dages trial-version. Selve oprettelsen af blog-indlæg virker fint nok. Men indsættelsen af billedet gik vist helt galt - blev ikke tilbudt mulighed for at tilpasse billede-størrelsen inden upload, så det er vist et MEGA billede, som er kommet på dette indlæg. Der må testes videre.

Har I læsere i øvrigt gode forslag til apps til Mac, som vil være velegnet til blogning med Blogger, så sig endelig til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails